Segítek a célok elérésében lépésről lépésre

Siker-mentor

Hogyan olvassak többet? 3+1 tipp

2017. január 11. - fogkefe1

Az előző cikkemben leírtam mennyire fontos az olvasás és, hogy mennyire megéri ebbe fektetni a pénzüket. Nem fogjátok megbánni higgyétek el. Ma a világon toronymagasan a önfejlesztő könyvek fogynak a legjobban, persze nem kell ezt olvasni, csak jó ha tudjátok, hogy egyik legegyszerűbb módja saját magunk fejlesztésére a könyv olvasás, bármilyen területen, tudomány, kultúra, fikció vagy akár hobbi. Gondolj bele, ha egy adott témában elolvasol 10-20 könyvet többet fogsz róla tudni mint a népesség nagy része, ha elolvasol belőle 50-70 könyvek a szakértőjévé válsz!

Persze nehéz kialakítani ezt a szokás magunkban, főleg ha sose gyakoroltuk vagy csak ritkán.. Bevallom undorodtam az olvasástól nagy ideg, mert folyamatosan a romantikus vagy kaland regényekkel azonosítottam, míg rájöttem, hogy jó dolog csak nem mindegy, hogy mit olvasok. De ennyi felvezetés után jöjjenek a tippek:

1. Lépésről lépésre

Igen, ezt jó ha megtanulod a sikerhez nincsen lift, muszáj a lépcsőn menni (hatalmas közhely, de ide illik), ne akarj 1 nap 1 könyvet kiolvasni, ha nincs időd rá, meg kedved se, haladj apránként, mondjuk 20 oldal per nap. Ez a legtöbb embernek fél óra alatt megvan, ennyit mindenki tud olvasni, neked is menni fog.

2. Legyen fix napszakod rá

Ha úgy olvasol, hogy ú most pont van időm rá egy kevés vagy úgy, hogy jó ezt még megcsinálom aztán majd két óra múlva, nem fog menni, vagyis csak nehezen. Alakíts ki egy szokást, erről szól a cikk! Munkanapokon például én mindig lefekvés előtt olvasok fél vagy 1 órát, attól függ, mikor tudok ágyba bújni és hoppá mindig van rá időm, csak annyival kevesebbet alszom. Pihenő napokon pedig kora délután, főleg evés után szeretek újságot vagy könyvet olvasni. Nem is nehéz ugye?

3. Csak azt amit szeretsz

Ezt igazából már említettem, de nagyon hasznos, ha olyat olvasok amit más ajánl semmi kedvem hozzá, nekem kell rájönnöm mit szeretek, nem feltétlen egy témában olvasgatok csak, ideszámítom az újságokat is, mindenkit más újságok érdekelnek, olvassák azt. Persze a pletykalapokat nem ajánlom, az szerintem csak káros a jellemre.

+1 tipp:

Ha teheted töltsd rá a könyvet a telefonodra vagy vidd magaddal a könyvet ha tudod. Így tényleg bármikor tudod olvasni, ha annyira függővé válsz már. :)

Remélem segített és te is csatlakozol az olvasok táborához. Nekem egyik idei évi célom, hogy elolvasok x számú könyvet.

A bejegyzés trackback címe:

https://siker-mentor.blog.hu/api/trackback/id/tr1812096475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása